Tour omgeving Kaapstad

20 juli 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Na wederom een heerlijke nachtrust moesten we vanochtend vroeg opstaan. Na het ontbijt werden we door onze vaste chauffeur John om 08.45 uur opgehaald. Eerste stop was bij een atelier met winkeltje waar door de lokale bevolking van gebruikte theezakjes de meest prachtige dingen worden gemaakt. Dit atelier is opgericht door een Engelse dame die in Zuid-Afrika is komen wonen en graag de lokale bevolking wilde helpen om geld te verdienen. Prachtig!

De volgende stop was een korte, maar heftige, boottocht naar een eilandje voor de kust waar oa zeehonden te zien waren.

Via de kustweg zijn we vervolgens naar een strand gereden waar we volop genoten hebben van pinguïns op het strand. Isabel en Inez waren door het dolle heen! Na een heerlijke lunch en nog wat spelen op het strand, op naar ons volgende doel. Kaap de Goede Hoop. John heeft ons onderweg ontzettend veel informatie over de omgeving ed gegeven.

Onze laatste rit ging naar Kaappunt. Ipv met de kabelbaan zijn we omhoog gewandeld en hebben genoten Vd meest prachtige uitzichten. Onvergetelijk!

Rond zes uur waren we moe maar voldaan terug in het hotel.

Overigens hebben we onderweg nog een zebra (een zeldzaamheid!), elanden en struisvogels gespot.

in het album 'tour Kaapstad' vinden jullie een aantal foto's!

1. Jort:
    21 juli 2017
    Gaaf.

Leuk om zo jullie reis te volgen.