Kaapstad -Hermanus

22 juli 2017 - Hermanus, Zuid-Afrika

Vandaag zijn we op tijd opgestaan, ingepakt, ontbeten en uitgecheckt, want om tien uur werden we opgehaald door onze chauffeur John.

Wat hebben we genoten van Kaapstad, dit heerlijke hotel en alleen maar vriendelijke mensen! Zoals onze portier tegen me zei: 'i am shure you Will be back, because you now are one of us and this is you're second home now!'

Op naar Hermanus, een busrit van een uurtje of twee, maar we hebben er een dagtripje van gemaakt.

Als eerste een rit door een van de townships. Woorden schieten hier tekort als je ziet in welke omstandigheden de mensen hier leven. Van alle vier de kinderen kwamen dan ook vragen als 'ja maar, hoe douchen ze hier dan?'. Ik denk dat het goed is dat ze ook dit van Zuid-Afrika hebben gezien. John verzekerde ons overigens dat er door de regering hard wordt gewerkt om voor iedereen de basis woonbehoeften mogelijk te maken.

Na een indrukwekkende route langs de kust, met na iedere bocht opnieuw een prachtig uitzicht, hebben we nogmaals een stop gemaakt bij een strandje met pinguïns. Je raakt niet uitgekeken!

Overigens zijn we onderweg langs de 'universal studios' van Zuid-Afrika gereden waar het schip van Pirates of the Caribien staat. Leuk om te zien!

Na onze 'pinguïnstop' zijn we doorgereden naar Hermanus, voor een late lunch, waar we als kers op de taart nog walvissen hebben gezien. De kids vonden het geweldig en het is een prachtig stadje!

John heeft ons naar onze verblijfplaats voor 2 nachten gebracht, een prachtig appartement dit maal. Morgenmiddag staat een walvissentour op de planning. Iedereen heeft het naar zijn zin en de sfeer is ontspannen!